تبلیغات
علمی و مفید - بزرگترین کشتی تفریحی دنیا

علمی و مفید

تازه ها و مطالب علمی

یکشنبه 16 آبان 1389

بزرگترین کشتی تفریحی دنیا

نویسنده: مجتبی   طبقه بندی: علم فیزیک، تازه ها، عمومی، 

آفتاب: کشتی‌های مسافربری بخش عمده‌ای از بار حمل و نقل مسافر را برعهده دارند. اگر در گذشته سفر با کشتی تنها متعلق به قشری با درآمد پایین بود و چنین سفرهایی به شدت ماجراجویانه، خطرناک و طولانی مدت تلقی می‌شدند، امروزه به مدد فناوری‌های جدید در ساخت کشتی و ناوبری آن عملا نه تنها این سفرها در زمره امن‌ترین روش‌های رسیدن به مقصد محسوب می‌شوند بلکه امکانات داخلی حیرت آور کشتی‌های عظیم الجثه‌ای که بی شباهت به قصرهای شناور نیستند هم طول سفر را به فرح‌بخش‌ترین لحظات آن تبدیل می‌کند. در چنین شرایطی است کهک سفر با کشتی‌های عظیم و مجهز و البته لوکس دیگر سفری ارزان نیست و تنها با پرداخت هزینه هنگفت و با انتظاری گاه چند ماهه امکان پذیر می‌شود.

bi۳t-۶۵.jpg

در میان کشتی‌های مسافربری جهان، کشتی «ام‌اس فریدام آف د سیز» یا «آزادی دریاها» به عنوان بزرگترین کشتی مسافربری جهان دارای شهرتی جهانگیر شده است. این کشتی که در اختیار شرکت دریانوردی رویال کاریبین اینترنشنال است در همین مدت کوتاه حضور خود در صحنه آب‌های جهان استانداردهای جدیدی را برای کشتی‌های مسافربری وضع کرده است. بزرگترین کشتی مسافربری جهان امکان حمل ۴۳۰۰ مسافر را بر روی ۱۵ عرشه داشته و بیش از ۱۳۰۰ خدمه برای پذیرایی و فراهم آوردن امکانات رفاهی کامل برای مسافران در سطح آن حضور دارند. بدین ترتیب این کشتی عملا سفرهای خود را با حدود ۶۰۰۰ مسافر آغاز می‌کند.

«ام‌اس فریدام آف د سیز» نه تنها در حال حاضر بزرگترین و لوکس‌ترین کشتی مسافربری جهان محسوب می‌شود بلکه به احتمال بسیار زیاد این عنوان را تا پایان دهه هم در اختیار خواهد داشت. آخرین اخبار صنعت کشتی سازی حاکی از آن است که عملیات ساخت کشتی «جنسیس» تا اواخر سال ۲۰۰۹ به پایان نخواهد رسید. جالب اینجاست که این کشتی هم توسط شرکت دریانوردی رویال کاریبین اینترنشنال سفارش داده شده است.

عملیات احداث «ام‌اس فریدام آف د سیز» و دو کشتی مشابه آن، البته با حجمی به مراتب کوچکتر در مرکز کشتی‌سازی «آکر فینیاردز» در «تورکو» فنلاند انجام شد. این کشتی به محض به آب انداخته شدن توانست عنوان بزرگترین کشتی مسافربری جهان را از «کویین مری ۲» برباید و خود را به عنوان سلطان دریاها معرفی کند.


در شرایطی که این کشتی در قیاس با کویین‌مری از ۴/۲ متر پهنا و ۶ متر طول کمتر برخودار است اما تناژ ناخالص واقعی ان که حدود ۱۶۰۰۰۰ تن است در مقایسه با ۱۵۴۰۰۰ تن کویین‌مری افزایش قابل توجهی را نشان می‌دهد.

در ساخت کشتی‌ها معمولا مشخصه ای که مورد توجه قرار می‌گیرد همین تناژ ناخالص آن است. هرچه نسبت تناژ بیشتر باشد به تبع آن فضای فراهم شده در داخل کشتی برای مسافران بیشتر بوده و آسایش بیشتری برای آنان فراهم می‌شود. تناژ بالاتر البته به معنای توانایی بیشتر کشتی در حمل مسافر نیز می‌باشد. در حال حاضر «ام‌اس فریدام آف د سیز» دارای بالاترین تناژ ناخالصی است که کشتی‌های ساخته بشر تاکنون از آن برخوردار بوده‌اند. این عنوان تا زمان ساخت «جنسیس» که قرار است از تناژ ناخالص حیرت‌آوری برابر با ۲۲۰۰۰۰ تن برخوردار باشد، همچنان در اختیار این کشتی قرار خواهد داشت. برای درک عظمت این دو کشتی کافی است بدانید که تناژ ناخالص «ام‌اس فریدام آف د سیز» سه برابر کشتی افسانه‌ای «تایتانیک» است و در مورد «جنسیس» این نسبت به بیش از ۴ برابر می‌رسد.

مشخصات کشتی:
سازنده: آکر فینیاردز (تورکو، فنلاند)
زمان سفارش: سپتامبر ۲۰۰۳
زمان پایان ساخت: ۹ نوامبر ۲۰۰۴ ( به استثنای تزیینات و امکانات داخلی)
زمان به آب انداختن کشتی: ۱۹ اوت ۲۰۰۵
غسل تعمید: ۱۲ مه ۲۰۰۶ در اسکله نیویورک
اولین سفر: ۴ ژوئن ۲۰۰۶
تناژ ناخالص: ۱۶۰۰۰۰ تن
طول: ۷۷/۳۳۸ متر
ارتفاع: ۷/۶۳ متر (۱۵ عرشه)
خط آب: ۵۶ متر
موتور: ۴۶ موتور ۱۲ سلیندر خورجینی از نوع وارتسیلا ، هر یک به توان ۶/۱۲ مگاوات ( تقریبا معادل ۱۷۰۰۰ اسب بخار). توان موتورها در مجموع برابر با ۷۸۲۰۰۰ اسب بخار است.
سرعت: ۶/۲۱ گره دریایی معادل ۴۰ کیلومتر در ساعت
ظرفیت: ۴۳۷۰ مسافر، ۱۳۶۰خدمه و در مجموع ۵۷۳۰ سرنشین
هزینه ساخت: ۸۰۰ میلیون دلار آمریکا تقریبا معادل ۷۵۰ میلیون یورو
محل ثبت: باهاماس

نظرات() 
http://mozellegollhofer.hatenablog.com/entry/2015/06/25/045924
جمعه 13 مرداد 1396 02:23 ب.ظ
hey there and thank you for your info – I've definitely picked up something new from right here.
I did however expertise some technical points using this web site, since I experienced
to reload the website a lot of times previous to I could get it to
load properly. I had been wondering if your hosting is
OK? Not that I'm complaining, but slow loading instances times will very frequently affect your placement
in google and could damage your high-quality score if advertising and marketing with Adwords.
Anyway I'm adding this RSS to my email and could look out
for a lot more of your respective intriguing content. Make sure you update
this again soon.
How do you prevent Achilles tendonitis?
شنبه 7 مرداد 1396 09:17 ب.ظ
Hi there, I wish for to subscribe for this web site to obtain most
up-to-date updates, therefore where can i do it please help out.
manicure
پنجشنبه 31 فروردین 1396 01:59 ب.ظ
After checking out a few of the blog articles on your website, I
really like your way of blogging. I added it to my bookmark webpage list
and will be checking back in the near future. Take
a look at my web site too and tell me your opinion.
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر

نویسندگان

نظرسنجی

    نظر شما در مورد اطلاعات این سایت چیست





آمار وبلاگ

  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :